TÉMÁK, Kategóriák

Így csökkentse az Önre nehezedő stresszt a tünetek figyelésével!

516
HOZZÁSZÓLÁS:

A stresszreakció figyelése azt jelenti, hogy jegyzeteket vagy rövid naplót készítünk a jelek természetéről, erősségéről és időtartamáról. Egy hét múlva ismételjük meg a műveletet, hogy megnézzük, mi az eredmény. Ha bizonyos megoldások nem működnek, próbáljunk ki másokat.stressz-panikbetegseg

Kísérjük figyelemmel a fejlődést, mindaddig, amíg úgy érezzük, hogy a stressz lehető legtöbb okát csökkentettük, és kontrollálni tudjuk a dolgokat.  6-12 héten belül a helyzet minden bizonnyal nagymértékben javulni fog.

A tartósan fennálló, kellemetlen gondolatokat négy fő szempontból kell megfigyelnünk:

– Hogyan viszonyulnak a tényekhez?

– Milyen alternatív értelmezések léteznek?

– Mi az, ami a gondolkodásmódunk mellett, illetve ellene szól?

– Előfordul, hogy szükségtelen következtetéseket vonunk le vagy hibáztatjuk magunkat?

Az életstílus ellenőrzése

Túl sok a teendőnk és túl sok felelősség nehezedik ránk? Ahhoz, hogy ne érezzük magunkat túlterhelve, válasszuk külön, amit „meg kell” tenni, amit „jó lenne” megtenni és amit „nem szükséges” megtenni.

A következő pontok segítenek abban, hogy jobban a kezünkben tartsuk az életünket:

  • Készítsünk napi vagy heti órarendet.
  • Készítsünk terveket a jövőre, és ne foglalkozzunk sokat a múlt hibáival vagy csalódásaival.
  • Dohányozzunk kevesebbet, ne igyunk annyi alkoholt és koffeintartalmú italt.
  • Mozogjunk rendszeresen, táplálkozzunk egészségesen, és aludjunk eleget.
  • Szakítsunk időt a pihenésre és a lazításra.
  • Vonjuk be családtagjainkat és barátainkat életmódunk megváltoztatásába.

A gondolkodásmód megváltoztatása

Gondolkodásunk pozitívvá változtatásához a következő módszert érdemes követni:

Elemezzük gondolatainkat aszerint, hogy a segítségünkre vannak-e egy probléma megoldásában vagy haszontalanok (kellemetlenek), esetleg nem is teljesen fedik a tényeket.

Jegyezzük fel a legröpkébb gondolatot is és azt, hogy milyen helyzetben merülnek fel, illetve milyen hatást váltanak ki bennünk. Ha gyakoroljuk, egyre jobban fog menni.

Számoljuk meg mindennap, mennyi haszontalan gondolatunk támadt, és mennyi időnket kötötték le. Jelöljük meg a konstruktív gondolatokat is. Nézzük meg arányukat.

Válasszuk szét a haszontalan gondolatokat és a problémát egymástól. Nem a problémát, hanem a vele kapcsolatos haszontalan gondolatokat kell száműzni tudatunkból.

Igyekezzük átformálni gondolkodási sémánkat: a haszontalan gondolatokat űzzük el, az önmegerősítő és konstruktív gondolatokat minél gyakrabban tudatosan idézzük fel magunkban.

516
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]